Nostalgic Games revived: Battlefield 2: Project Reality

Hier kommt alles rein was mit Video-Spielen zu tun hat.
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TehFocus
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PROJECT REALITY IST NUN EINE STANDALONE UND KOSTENLOS
 
 
 
Hey du! Ja genau du!
 
 
Ich habe vor kurzen wieder eine alte Liebe wiederendeckt: Project Reality Battlefield 2 und wollte euch diese Mod einfach mal etwas näher bringen.
 
 
 
==Einleitung==
Project Reality ist eine Mod für Battlefield 2 die nun schon für knapp 10 Jahre in der Entwicklung steckt. Vor etwas weniger als einem Jahr kam endlich version 1.0 raus und mitlerweile sind wir schon auf 1.2. Warum hat das so lange gedauert? Nunja, Battlefield 2 ansich hat eine lange Entwicklung hinter sich, Patch 1.41 und 1.5 haben sehr vieles geändert und auch die Complete Edition hat alles auf den Kopf gestellt. Dazu kommt noch das Project Reality eine enorm komplexe Modifikation ist. Sie ändert die Grundlegenden Spielmechaniken des Spiels so sehr, das die mod einfach mal mehr als 30% größer ist als die Complete Edition mit allen Patches von BF2.
 
Project Reality bleibt seinem Namen allerdings treu, es entfernt so ziemlich alle Hudelemente bis auf das Waffenmenü und eine Minimap die auch nur ein GPS simuliert, bzw. enige Bordanzeigen von Fahrzeugen. Die Steuerung ist relativ gleich geblieben nur das Geschwindigkeit, Waffen und Ausdauer nicht wieder zu erkennen sind.
 
 
https://www.youtube.com/watch?v=7JxK7SQNWfM
 
==Grundlegendes==
Im Grunde kann man Project Reality die Arcade-Version von ArmA nennen. Tief innen drin steckt Battlefield und das wohlbekannte Conquestsystem doch die 6.3 GB große Ummantelung macht es zu etwas speziellen, ein Spiel das auf Teamplay aufbaut und indem man alleine einfach elendig verrecken wird. Es gibt bis Dato gut 30 Coop Maps und 60 Multiplayer Maps, mehr als genug um lange Spaß zu haben. Es gibt etliche Fraktionen, von Russland über Israel zu Deutschland bis hin zur US Army, dem USMC, Taliban, Niederlande, Kanada, China, MEC, Vietnam, Insurgents und und und. Jede Fraktion kommt mit eigenen Waffen und eigener Ausrüstung. Jede Fraktion verfügt über 6 Standart Klassen die im Spawnmenü ausgewählt werden, die meisten wie z. B. Squadleader oder MG-Schütze sind limitiert. Zu dem gibt es die möglichkeit and bestimmten Versorgungskisten oder Fahrzeugen auf das Kitmenü zu zugreifen, dort gibt es gut ein Dutzend spezialisierte Klassen wie Gruppenscharfschützen, Sniper, MG, Breacher, LMG, Grenadier, Crewman, Pilot etc.
 
Fahrzeuge gibt es über 50 Stück!
 
Helis können nur vom Pilotenkit benutzt werden, genau wie Fahrzeuge nur von Crewman genutzt werden können, außer HMMWVs und Trucks bzw. Leichte Fahrzeuge. Seatswitching wurde generft. Je nach Waffensystem dauert es einige Sekunden oder Minuten bis die Waffe "aktiviert" ist. Somit ist es nichtmehr möglich einfach vom Panzerfahrer auf Gunner zu switchen, kurz zu ballern und weiter zu fahren.
 
Squad/Teamleader sind in der Lage Stützpunkte, Bunker, Barrikaden und Spawnpunkte zu bauen, nur mit Hilfe von ihren fleißigen Soldaten. Diese möglichkeiten machen das Schlachtfeld wesentlich dynamischer.
 
Radiokommunikation wird durch realistische Sounds und Mumble verwirklicht.
 
 
==Features ansich==
Das hier ist ein langer aber beeindruckender Artikel von der Hauptseite der Mod:
Spoiler: [+]
Overview
<blockquote>
Project Reality (PR) is a modification for the retail Battlefield 2 multi-player PC game. Project Reality's aim is to create a more realistic combat environment than standard Battlefield 2, and place a greater emphasis on teamwork and cooperation.
Most of the aspects of Battlefield 2 that have the capacity to be modified have been tweaked, or completely overhauled, to reflect their real life counterparts, for increased realism. Ballistics have for example also been audited to reflect those of real weapons, including characteristics such as damage, deviation and bullet drop depending on a weapon systems calibre.
</blockquote>
Major Features
  • 100 player dedicated servers with 8 man squads
  • Integrated custom VOIP system with 3D local speech.
  • Realistic behaviour for all aspects of the game while keeping it fun.
  • Heavy focus on teamwork based squad-gameplay with many new soldier classes.
  • Over 40 maps spanning 5 unique gamemodes.
  • Over 15 factions.
  • Modern warfare & insurgency but also historic battles such as Vietnam,Normandy and Falklands are featured.
Gameplay Features
<blockquote>Removal of Vanilla Battlefield 2 Elements:
  • Spawning on flags / Spawning on Squad Leaders.
  • User Interface reduction: Removal of several unnecessary HUD elements.
  • Automatic spotting of infantry and vehicles using the Q Commo Rose.
  • External views for all vehicles.
  • vBF2 commander assets: Scan,Supply & Vehicle drops.
  • Commander overhead "spy" camera.
Custom Game Modes:
  • AAS - Assault and Secure focuses the battles over a few key areas. These areas usually have very large capture radius (100-300m), which means its about area control rather than flag capture. In fact flags are not visible in the game world at all. In addition to the large capture radius, many of the Control Points are set to be random, so each new round of AAS has a different flag layout, immensely increasing the re-playability of the game mode over traditional vBF2 Conquest.
  • Insurgency - PR's assymetrical game mode. Featuring unconventional forces defending weapon caches. the conventional forces have to gather intelligence and find and destroy these caches.
  • Skirmish - Small scale infantry mode intended to be played by the Clan community of PR. Intended for 6v6 Infantry battles.
  • Vehicle Warfare - Dedicated gamemode to our armoured and airborne assets.
  • Command & Control - A gamemode without flags where the objective is to destroy the enemy's main Forward Operating Base before they destroy yours.
Innovative Spawn System Project Reality has a new way to handle player respawns. There is no more spawning on flags or appearing around squad leaders like in regular Battlefield 2. Instead, the players now have the control of where they want their reinforcements to come in via deployable rally points and player built forward outposts with various build-able emplacements. Revamp of Soldier Equipment All soldier classes now carry realistic equipment and useful tools such as: Unarmed fighting, bayonets, entrenching Tools, long lasting Smoke Grenades, binoculars and field Dressings. Only a few classes carry a sidearm, and only pilots are equipped with a parachute. Non-Cluttered HUD The Heads-Up Display has been heavily tweaked, keeping with a minimalist theme that only shows you what you need to see, and allowing the mods powerful updated graphics to be the most prominent feature instead of non-essential 2D information. The following vBF2 HUD elements have been removed: Cross-hairs, Name Tags, Hit & Kill Indication, Health Bar, Ammo Bar, Infantry Minimap, Ticket Counter (now on map only). The Project Reality HUD allows you to focus on what matters. Kit Request System Unique to Project Reality, special powerful kits with specialized roles have now been limited and made available to squads that request them. By realistically rationing unique and powerful equipment, squads now have more realistic loadouts, and have to use them effectively if their team is to win. These kits include: Officer, Rifleman , Breacher with grappling hook, Combat Medic, Sniper, Spotter, (heavy)Anti Tank, Engineer, Anti Air, Rifleman AT, Rifleman AP, Machine Gunner, Automatic Rifleman, Grenadier, Designated Marksman, Crewman, Pilot and of course, the Civilian. Updated Commander Features Commanders play a vital role in Project Reality as the communications hub and central command organization of the team. Commanders are expected to give squads orders and oversee the entire battle strategy of the team. They are required to command the battle using the Command Post with the new Map Marker system. Commanders can place GPS laser markers for laser guided bombs, call in various forms of Artillery, and mark waypoints and enemy assets. They also have a UAV available with conventional factions. New Deployable Asset System Never before seen in a realistic First Person Shooter, Project Reality has a unique building system. Squads can now deploy vital equipment and weapons on the battlefield to defend and control key areas. With the proper supplies; squads can dig foxhole defenses, deploy machine-gun nests and AA positions, string razor-wire and deploy forward outposts that act as a reinforcement (spawn) point for your team. The positions these are deployed at are completely up to the players discretion - this allows the players to have complete control of how the assets are used strategically, allowing players to use smart tactics to control areas of strategic importance. Logistics Project Reality has introduced a logistics system that ensures that a team that works together can ensure that supplies, repairs and ammo are always at hand near the front line. Close Air Support Players can now take advantage of real modern equipment to coordinate close air support. Jets and attack helicopters across the board now use a laser designation system, allowing infantry units to designate targets for attack. In addition, squad leaders can call in air support via the commander in the form of a 2,000lb JDAM bomb. Realistic Warfare Everything from weapon ballistics,heavy armour movement,soldier sprint speeds,animation to aircraft missile systems is made to behave as realistic as possible in Project Reality while at the same time remain fun and engaging to the player. Integrated VOIP replacement BF2's VOIP doesn't fit PR needs so we have our own integrated PR Mumble. This allows for in-squad communications but also for squadleaders to talk individually to each other or with the commander. It also features 3D local speech, meaning you can hear players from other squads if they are close to you. Custom servers Our servers are very different from vanilla BF2 servers and allow for up to 100 players and 8 man squads. Project Reality also doesn't require Gamespy servers and emulates it's own master server for servers and player accounts allowing Project Reality to be played online without Gamespy.</blockquote>
Single Player
Project Reality supports Single Player gaming (known as Local CO-OP), as well as promoting teamwork-based multiplayer. This is included within the main build with no add-ons.
Art Assets
<blockquote>Models Project Reality comes packed full of quality custom content, ranging from new weapons to heavy armour, all with new custom animations. Why not browse our Media section and take a look for yourself, or check the Project Reality Guide for a full detailed list of available weapons and vehicles? There's simply far too much to list here! Maps Project Reality comes with over 40 unique maps, based off of realworld geographical locations and imagery, and include custom statics. No vanilla BF2 maps are retained within Project Reality. To give an estimation of the size that some of Project Reality's maps include, vanilla BF2 maps are scaled as 2km squared (4km area). Most of Project Reality's maps are 4km squared (16km area), and some are 8km squared (64km area). This, along with less system intensive statics have allowed the team to improve the view distance to more realistic proportions and greatly improve the realism of combat within the mod. More persistent foliage statics ensures that cover actually means cover! Updated Map Screen Features The map screen that players have access to has been tweaked drastically from BF2. The ability to "auto-spot" and track enemy units has been removed. In its place is a Contact Report system where squad leaders can call up the chain of command to the commanding officer, and have enemy units marked, deleted, and moved around at the whim of the commander. Player directional arrows have been removed and all vehicle icons have been updated to reflect the various new vehicle classes showcased in Project Reality. In addition to sending contact reports, squad leaders can more effectively communicate by placing markers for APC Transport Requests, Helicopter Transport Requests, Troop Reinforcements Requests, Resupply Requests, and Build Order Requests. New Main Menu Completely redesigned interactive main menu for sleeker look and easier navigation, as well as new features. Online and offline training modes are available, as well as map overview previews, before you join a server.</blockquote>
Factions
<div>
<div>Released Factions:
  • United States Marine Corps
  • Peoples Liberation Army
  • Middle East Coalition
  • British Army
  • Russian Forces
  • United States Army
  • Canadian Forces
  • Israeli Defense Force
  • German Forces
  • Militia
  • Taliban
  • Iraqi Insurgents
  • Dutch Forces
  • French Forces
  • African Resistance Fighters
  • Vietnam Era USA,USMC and NVA Forces
</div>
<div>WIP PR Community Factions:
  • Polish Forces
  • Norwegian Forces
  • Finish Forces
  • Syrian Army & Rebel Forces
  • World War 2 USA & German Forces
</div>
</div>
For extra information and more in-depth lists and changelogs, please refer to the Project Reality: BF2 Player Manual and the community forums.
 
 
==Installation==
Den Download gibt es als Torrent auf dieser Seite: http://www.realitymod.com/downloads
 
PR 1.3 ist Standalone und kostenlos!
 
 
 
==Artworks/Screenshots==
 
Immer noch nicht überzeugt? Schau doch mal hier bei den Screenshots vorbei! http://www.realitymod.com/media/screenshots
 
 
 
MfG Miles!
Zuletzt geändert von TehFocus am 04.06.2015 22:07, insgesamt 1-mal geändert.
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http://youtu.be/0sfm-ADB4jk?t=6m3s
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Blubbi
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so da du dich bestimmt auskennst ein paar fragen dazu,
 
sind die maps den in einer spielbaren größe oder wie in arma wo man mal gut 2-3 stunden nen gegner sucht,ich meine realismus schön und gut aber naja
 
2tens kann man auch mit bf Complete Edition ohne steam acc (sprich Verpackung hier) da mitmachen oder müsste man es sich nochmal holen (dat werd ich net machen :P)
Offizieller Anhänger des Blubbi Fisches Bild



Beschten Quotes zu meinem erstmal letzten Thread :
Jay: https://www.youtube....h?v=xhrBDcQq2DMhöre ich nur wegen dir :(
but blubbi i will never
GONNA GIVE YOU UP https://www.youtube....h?v=oT3mCybbhf0

Xerexion: Du wirst immer mein Blubbi bleiben ;(

Ryu the Zaziki :Aber du wirst doch noch weiterhin meine magic mushrooms kaufen oder ?

Crezy: was haben wir gelacht über den player report <3 (der report war einfach bombe brudaa , hoffentlich wird er nie vergessen http://forum.gmod-networks.net/topic/11 ... ndr%C3%A9/ )

Teddy: so war es doch eine schöne Zeit mit dir ^^ (wenigstens etwas oder leute ?)

Clunkr: Habe dir mal Stammspieler gesetzt statt Gast. ( is ja wieder typisch keiner will mich als gast haben,aber stammspieler ohne zuz spielen xDDDD ejal danke uch dir für die glückwünsche die ich vergessen habe zu kopieren clunkr)

Lava the backe : War echt cool mit dir Blubbi.
Egal ob GTA 5 Heists oder CSGO, oder mal GMod.. (so ein Kackgame :kappa:) (xD haja man sieht sich ja nochmal (spätestens wenn ich zu dir fahr und dir die fresse mal einschlage weil du dich über mein inet lustigst machst (っ-●益●)っ)

Saad Man : War lustig werde dich vermissen. :( (ich werd dich auch vermissen (vtl. kriegt ich jetzt rabatt auf Wodka wer weiß )

mal schauen ob jmd. die antworten in der signatur auffallen
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TehFocus
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Es gibt verschiedene Größen. Infantry, Alternative und Standart. Infantry sind kleine, Infantriebasierte Maps mit vielen intensiven Firefights. Die Großen Maps bauen auf IFVs und MBTs oder auch Transporthelis auf. Du darfst aber nicht vergessen, dass dies nach wie vor wie Battlefield funktioniert, es gibt Flaggen und Knotenpunkte, von daher weiß man meistens, wo man Feinde erwarten kann. Natürlich können die auch immer mal einen Ambush starten. Normalerweise ist das aber in Ordnung. Multiplayer kann trotzdem lange dauern. Coop geht recht gut von der Hand da die Bots immer nur die selben Waypoints nutzen.
 
 
 
Ja, wenn auf 1.5 gepatcht.
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Sephiroth_
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Hach die PR Mod.Viele Stunden hab ich im Dezember 2013 damit verbracht.Die Mod ist echt sehr sehr spielenswert aber man muss es wirklich mit Freunden Spielen da sonst recht wenig Teamplay zustande kommt.Zumindest nach meiner Erfahrung.

Könnte man da vielleicht mal in den Sommerferien ein BF2 Community-Event machen?.Eventuell auch noch mit Anschließendem PR-Mod Event?.Das wäre schon ziemlich geil :3.

Ansonstsn guter Überblick


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Kinq_Nothing
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würde mitspielen
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A Fluffy Berry
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Ich würd mitspielen, aber das Outernet hat mich ein wenig eingeholt und ich bin arm durch meine Freundin bedingt ^^, aber trotzdem nettes Teil!
Much fluffy, very berry, such notsuperadmin, wow
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KEULE, Y U CROWBAR ME?!
 
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Tanju
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JO GEIL .... zu schade das ich kein BF2 besitze :D
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TehFocus
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#revive
 
Jetzt lohnt sich dieses uralte Thread ja..
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